sprzęgło 2.0 TDI BKD dwumas czy jednomas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mro
    Classic
    • 2010
    • 10

    sprzęgło 2.0 TDI BKD dwumas czy jednomas

    El Zygmunto, Twoje FSI chyba też potrafi trochę polatać? Nawet nie wiem, ile masz tam kucyków :roll: :lol:
  • gadula007
    L&K
    • 2009
    • 1174
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #2
    sprzęgło 2.0 TDI BKD dwumas czy jednomas

    Witam

    Używałem szukacza ale nie pomógł.
    Kończy mi się sprzęgło w O2 2.0TDI 16V BKD 140KM. Kolega nie dawno zmienił w 1.9 TDI z 2008 na gwarancji na jednomas. Naprawdę nie czuć żadnych wibracji ani innych niedogodności a koszt około 800-900zł. Dlatego się zastanawiam nad tym co mam wsadzić do mojej. Przelatałęm już 225.000km więc sprzęgło się się kończy. Jak ruszam to piszczy (zgrzyta) oraz bierze na samym dole i lekko buja silnikiem na boki na biegu jałowym.
    Czy macie doświadczenie z jednomasem w BKD? Słyszałem kilka bardzo negatywnych opinii z forum golfa, że silnik chodzi jak sieczkarnia lub kosiarka. Telepie, hałasuje i inne. To były jednak 2 czy 3 wypowiedzi. Koszt nowego z dwumasem u niby "zaprzyjaźnionego" mechanika to 2350 z robocizną.
    Co robić? Chcę jeszcze z 5-6 lat pojeździć tą Octawką. Jednomas czy dwumas??

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      Re: sprzęgło 2.0 TDI BKD dwumas czy jednomas

      Zamieszczone przez gadula007
      Witam

      Używałem szukacza ale nie pomógł.
      Kończy mi się sprzęgło w O2 2.0TDI 16V BKD 140KM. Kolega nie dawno zmienił w 1.9 TDI z 2008 na gwarancji na jednomas. Naprawdę nie czuć żadnych wibracji ani innych niedogodności a koszt około 800-900zł. Dlatego się zastanawiam nad tym co mam wsadzić do mojej. Przelatałęm już 225.000km więc sprzęgło się się kończy. Jak ruszam to piszczy (zgrzyta) oraz bierze na samym dole i lekko buja silnikiem na boki na biegu jałowym.
      Czy macie doświadczenie z jednomasem w BKD? Słyszałem kilka bardzo negatywnych opinii z forum golfa, że silnik chodzi jak sieczkarnia lub kosiarka. Telepie, hałasuje i inne. To były jednak 2 czy 3 wypowiedzi. Koszt nowego z dwumasem u niby "zaprzyjaźnionego" mechanika to 2350 z robocizną.
      Co robić? Chcę jeszcze z 5-6 lat pojeździć tą Octawką. Jednomas czy dwumas??
      skoro zrobiłeś 225kkm na orginalnym sprzęgle to wsadzaj takie samo, raczej wątpie czy auto wytrzyma kolejne 225kkm więc sprzęgło nie powinno byc wtedy większym problemem :wink:

      p.s. ja tez mam orginalne z dwumasem przy moim setupie i jezdze, poprzedni sprzęgło wytrzymało 120kkm
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • kkuligowski
        Ambiente
        • 2010
        • 178
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        mam 226000 km i drugi dwumas w tym samochodzie.
        Bardzo długo wytrzymało Twoje - jak masz na to załóż dwumas i miej nadziej że wytrzyma 200 tys km. zazwyczaj kończą się koło 120 tys (+-)
        rozmawiałem ze swoim mechanikiem jakiś czas temu i bez najmniejszego problemu można wymienić. Różnicą jest większa twardość sprzęgła, ale Ty na pedale nie odczujesz dużej różnicy. Sprzędło wytrzyma znacznie dłużej niż dwumas.
        wybór zależy bardziej od Twoich finansów niż warunków technicznych. Oszczędność ponad połowy kwoty dwumasu daje do myślenia.
        Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
        Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
        A teraz jest 1,4 TSI z 2012

        Komentarz

        • gadula007
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Dzięki za info.
          Na te 2350zł nie za bardzo mnie stać. Samochód pierwsze 200.000km zrobił jako służbowy latając przez 2,5 roku Polska - Niemcy, stąd może taka wytrzymałość. Teraz od 1,5 roku telepię go po mieście i wyjazdy wycieczkowe.
          Chciałbym właśnie wstawić jednomas ale boję się tego, że samochód będzie źle chodzić, np. na biegu jałowym rzucać, trząść, wpadać w wibracje.
          Czy spotkaliście się z takimi zjawiskami? Czy ktoś ma zamontowany jednomas w BKD?

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez gadula007
            Dzięki za info.
            Na te 2350zł nie za bardzo mnie stać. Samochód pierwsze 200.000km zrobił jako służbowy latając przez 2,5 roku Polska - Niemcy, stąd może taka wytrzymałość. Teraz od 1,5 roku telepię go po mieście i wyjazdy wycieczkowe.
            Chciałbym właśnie wstawić jednomas ale boję się tego, że samochód będzie źle chodzić, np. na biegu jałowym rzucać, trząść, wpadać w wibracje.
            Czy spotkaliście się z takimi zjawiskami? Czy ktoś ma zamontowany jednomas w BKD?
            u nas chyba nie ma takiego goscia co by załozył jednomas do bkd
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Arti23
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 892
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Największy problem nie tkwi w telepiącym się silniku lecz w trwałości skrzyni biegów. W samochodach z silnikiem diesla montuje się koło dwumasowe z racji lepszego tłumienia wibracji spowodowanych charakterystyką pracy silnika. W związku z tym nie obawiał bym się telepiącego silnika lecz szybszego zużycia skrzyni biegów. Gdyby jednomas zdawał w 100% swoje zadanie to na pewno producenci by je stosowali, tym bardziej że mamy w tej chwili wyścig cięcia kosztów produkcji pojazdów.

              Moje zdanie jest takie że jeżeli masz problem z kosztem dwumasy to nie stać cię żeby stosować półśrodki. Remont lub wymiana skrzyni biegów będzie na pewno kosztowniejsza niż założenie nowego koła dwumasowego.

              Przemyśl sprawę. Wybór należy do Ciebie.

              Mały OT. Miałeś już problemy z pękniętą głowicą ??
              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                Zamieszczone przez Arti23
                Największy problem nie tkwi w telepiącym się silniku lecz w trwałości skrzyni biegów. W samochodach z silnikiem diesla montuje się koło dwumasowe z racji lepszego tłumienia wibracji spowodowanych charakterystyką pracy silnika. W związku z tym nie obawiał bym się telepiącego silnika lecz szybszego zużycia skrzyni biegów. Gdyby jednomas zdawał w 100% swoje zadanie to na pewno producenci by je stosowali, tym bardziej że mamy w tej chwili wyścig cięcia kosztów produkcji pojazdów.

                Moje zdanie jest takie że jeżeli masz problem z kosztem dwumasy to nie stać cię żeby stosować półśrodki. Remont lub wymiana skrzyni biegów będzie na pewno kosztowniejsza niż założenie nowego koła dwumasowego.

                Przemyśl sprawę. Wybór należy do Ciebie.

                Mały OT. Miałeś już problemy z pękniętą głowicą ??
                a co ty miałeś? :wink: bo ja czekam kiedy to nastąpi :P ale jak narazie przejechane ponad 120tys i spokój :szeroki_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  piramida, z tym programem to długo nie będziesz miał spokoju raczej :P

                  jak testy esp? bo za chwilę zima się skończy :wink:

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Zamieszczone przez abstinent
                    piramida, z tym programem to długo nie będziesz miał spokoju raczej :P

                    jak testy esp? bo za chwilę zima się skończy :wink:
                    ostatnio za duzo samochodów było na parkingu więc wolałem nie swirować a pozniej nie było okazji ale spoko za chwile zmrozi i sypnie zresztą jak zwykle po halnym

                    a odnosnie programu to jestem bardzo ciekawy ile wytrzyma ten silnik przy mojej jezdzie i setupie, zaznaczam ze traktuje go delikatnie jak jest zimny i oliwke tymieniam co 10tys

                    nawet jak by silnik sie wysypał to mały remoncik któy pewnie w 3-4 tys sie zmiesci i dalej jazda :diabelski_usmiech

                    dodam jeszcze ze auto ma dopiero około 120 tys, w przyszłym roku będe robił około 20-25 tys rocznie a zamierzam jeszcze tak ze 2 lata pojezdzić więc po dwóch latach bedzie około 180kkm zrobine, w związku z tym mam nadzieje ze mój następcą pojezdzi nią jeszcze troche
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • Arti23
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 892
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      piramida, u mnie pękła przy 140 kkm i to w dwóch miejscach
                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Zamieszczone przez Arti23
                        piramida, u mnie pękła przy 140 kkm i to w dwóch miejscach
                        no musze powoli zbierać kaskę na nową głowice :szeroki_usmiech wsadzałeś nową czy regenerowałeś? ile cię to kosztowało?
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Arti23
                          W samochodach z silnikiem diesla montuje się koło dwumasowe z racji lepszego tłumienia wibracji spowodowanych charakterystyką pracy silnika.
                          W starszych TDI (Golf 3 na przykład czy w Audi) montowali jednomas i jeździł. Do chyba jednego z Roomserów też ponoć pakują jednomas, oznaczenie silnika to chyba BSW.
                          Wątpię, aby dzisiaj producenci martwili się o trwałość podzespołów, w ich interesie jeśli coś częściej się psuję, to trzeba to wymieniać częściej, a więc kasa. A dwumas wytrzyma krócej od jednomasu.

                          P.S. Do BKD to w ogóle da się zamontować jednomas?
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • MiroTDI
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 104

                            #14
                            Wg moich informacji nie da rady do BKD założyć jednomasu ze względu na skrzynię szóstkę.
                            Do 1.9 TDI jak najbardziej,sam od niedawna mam jednomas i jak narazie śmiga aż miło. Wiadomo,że skrzynia bardziej dostaje po dupie,ale i tak powinna te 400tys km wytrzymać.

                            Zamieszczone przez Udesky
                            W starszych TDI (Golf 3 na przykład czy w Audi) montowali jednomas i jeździł
                            Zgadza się,ale tam skrzynie były bardziej pancerne.

                            Komentarz

                            • Arti23
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 892
                              • Superb II combi (3T5)
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              piramida, regenerowałem, 3300 PLN
                              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                              Komentarz

                              • konkon
                                Rider
                                • 2008
                                • 667
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Arti23
                                Gdyby jednomas zdawał w 100% swoje zadanie to na pewno producenci by je stosowali
                                Nie słyszałem żeby jednomas w starszych autach nie spełniał oczekiwań, co więcej multum ludzie zmieniało dwumasę na jednomas i często przy mocy 2x większej od seryjnej, skrzynie dawały radę.
                                Zamieszczone przez Arti23
                                mamy w tej chwili wyścig cięcia kosztów produkcji pojazdów
                                Dlatego montują koła zamachowe nie przystosowane do mocy i momentu silnka, szybciej padają i zarabiają na kiencie. Dochodzimy do sytuacji kiedy turbosprężarkę, głowicę, dwumas, sprzęgło zmieniamy jak hamulce i tylko czekamy aż samochód nawali, oby nie w kłopotliwym miejscu i czasie :evil:
                                Zamieszczone przez Udesky
                                Do BKD to w ogóle da się zamontować jednomas?
                                Dobre pytanie, nie spotkałem się z tym.
                                Zamieszczone przez MiroTDI
                                Zgadza się,ale tam skrzynie były bardziej pancerne
                                To tylko przypuszczenia czy jak? A poza tym co z tego że skrzynia wytrzyma "tylko" 400 tys. km jak do tego czasu wydamy 20 tys. na silnik i wszystko co z nim związane. Ehhh szkoda gadać :|
                                Zamieszczone przez piramida
                                no musze powoli zbierać kaskę na nową głowice :szeroki_usmiech
                                To jest zdrowe podejście, co się ma wysrać to się wysra
                                piramida, rządzisz :szeroki_usmiech
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz

                                • fernando
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1890

                                  #17
                                  Można montować jednomasowe koło zamachowe do BKD, ale ciężko jest takie u nas kupić.

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    To jest zdrowe podejście, co się ma wysrać to się wysra
                                    piramida, rządzisz :szeroki_usmiech[/quote]

                                    hehe moze zdrowe to podejscie jest ale nie do konca zdrowe dla mojego portfela :roll:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • slavi
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 422

                                      #19
                                      Zamieszczone przez fernando
                                      Można montować jednomasowe koło zamachowe do BKD, ale ciężko jest takie u nas kupić.
                                      Podaj nr części, albo np jakiś konkretny sklep.

                                      Komentarz

                                      • fernando
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1890

                                        #20
                                        Zamieszczone przez slavi
                                        fernando napisał/a:
                                        Można montować jednomasowe koło zamachowe do BKD, ale ciężko jest takie u nas kupić.

                                        Podaj nr części, albo np jakiś konkretny sklep.
                                        Numer części Sachs: 883089 000034. Sklepu nie podam, bo (jak pisałem wyżej) z dostępnością jest na tyle źle, że ja odpuściłem po długich i bezowocnych poszukiwaniach :evil:

                                        Komentarz

                                        • slavi
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 422

                                          #21
                                          Z zamówieniem chyba nie powinno być problemu albo przez ich sklep (wysyłka tylko 19EUR) albo dział tuningu w intercarsie. Osobną rzeczą jest cena.


                                          Ale i tak szkoda że mocniejszego dwumasu nie ma.
                                          Ciekawe czy jednomas bardzo hałasuje i czy silnik/skrzynia bardzo od tego w d..ę dostaje.

                                          Komentarz

                                          • fernando
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1890

                                            #22
                                            Zamieszczone przez slavi
                                            Z zamówieniem chyba nie powinno być problemu albo przez ich sklep (wysyłka tylko 19EUR) albo dział tuningu w intercarsie. Osobną rzeczą jest cena.
                                            slavi, określenia "chyba" i "nie powinno" do mnie nie przemawiają... Może miałem pecha, ale nie udało mi się nigdzie tego kupić. I nie mam na myśli faktu, czy napisane jest "dostępne" na jakiejś stronie, ale chodzi mi o stan faktyczny :evil:

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              człowiek tez nie raz na wyrost kupuje pewne rzeczy, jezeli seryjne sprzęgło wytrzymuje około 100-150kkm i kosztuje około 2tys zł a np sachs performance około 3.5 tys to dla mnie nie ma sensu szukać za wszelkącene mocniejszego skoro i tak nie ma pewnosci ile zrobi sie kilometrów na wzmocnionym, przy mojej jezdzie sprzegło seryjne sprzegło powinno wystarczyc na około 4 lata więc zobaczymy jak to bedzie :szeroki_usmiech

                                              zapomniałem odac ze na seryjnym setupie, na obecnym to nawet najstarsi górale nie wiedzą ile zrobie :P
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • S3 CHRIS
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 979
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez slavi
                                                Z zamówieniem chyba nie powinno być problemu albo przez ich sklep (wysyłka tylko 19EUR) albo dział tuningu w intercarsie. Osobną rzeczą jest cena.


                                                Ale i tak szkoda że mocniejszego dwumasu nie ma.
                                                Ciekawe czy jednomas bardzo hałasuje i czy silnik/skrzynia bardzo od tego w d..ę dostaje.
                                                silnik i skrzynia NIE dostaja bardziej w dupe tylko jest gorsza harakterystyka jazdy troszke trzepie przy zmianie biegów

                                                p.s a tak aprops szukam jednomasy do sprzegła 240 mm jak ktos gdzies kupil prosze o namiary na pw
                                                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                                Komentarz

                                                Pracuję...